Ruszyła II edycja projektu
Dołącz do nas ! To się opłaci!
Nasze starsze koleżanki – uczestniczki poprzedniej edycji projektu znalazły pracę w zawodzie zaraz po skończeniu studiów.
Dorota Filipowicz – uczestniczka II edycji projektu
Nasze zmagania − nasze osiągnięcia w I edycji projektu
I. kompetencje komunikacyjne - wiedza i umiejętności
zrealizowaliśmy godziny zajęć praktycznych, odkrywaliśmy sposoby prowadzenia rozmów, które ułatwiają profesjonalne rozwiązywanie konfliktów z zachowaniem spokoju, życzliwości, empatii wobec rozmówcy, grupy słuchaczy;
2. warsztat
zdobyliśmy praktyczne umiejętności pozwalające na obiektywizm, merytoryczny opis zaburzeń i zrozumiałe formułowanie wniosków z procedur diagnostycznych;
3. superwizje
prezentowaliśmy własne umiejętności diagnostyczno-terapeutyczne na zajęciach logopedycznych, a "oczy" i "uszy" profesjonalistek wyłapywały potknięcia, życzliwie komentowały skłaniając do refleksji;
4. grupy wsparcia i rozwoju
w tematycznych sekcjach zgłębiamy zagadnienia z praktyki logopedycznej;
5. konsultacje
uczymy się, ćwiczymy, sprawdzamy, korygujemy i znów rozmawiamy....
II. kompetencje zawodowe - wiedza i umiejętności
1. szkolenie: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
było to niezwykłe doświadczenie rozumienia zachowań własnego ciała, siły drzemiącej w nas
i siły grupy, przy tym bawiliśmy się świetnie!
2. szkolenie: Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych
przekonaliśmy się w praktyce, że my również posiadamy niezintegrowane odruchy – to było zaskakujące… lepiej rozumiemy przyczyny naszych słabszych stron, a co najważniejsze wiemy już, jak pomóc sobie i innym w podobnych sytuacjach!
3. warsztaty: Formułowanie opinii logopedycznych
pisanie opinii stało się dla nas prostsze…
4. warsztaty: Jak radzić sobie w przypadku podejrzenia zaburzeń pochodzenia
psychiatrycznego?
nauczyliśmy się rozpoznawać symptomy, mogące świadczyć o zaburzeniu psychicznym
i nauczyliśmy się kilku, w sumie prostych – ale myślę, że byśmy na nie wpadli – strategii działania w takich sytuacjach…
W ramach projektu zostały ukończone warsztaty komunikacyjne, podczas których zgłębialiśmy zagadnienia jak najlepszego porozumiewania się z podopiecznymi oraz ich opiekunami. Nauczyliśmy się odróżniać fakty od opinii; wiemy czym się różnią potrzeby od strategii ich zaspokajania, umiemy efektywnie formułować prośby. Wielokrotnie pracowaliśmy nad lepszym poznaniem swoich emocji oraz wypróbowywaliśmy siłę empatycznej komunikacji. Poznawaliśmy także swoje wewnętrzne zasoby i planowaliśmy rozwój zawodowy z uwzględnieniem mocnych i słabszych stron.
Na zajęciach grup wsparcia i rozwoju koncentrowaliśmy się na jak najlepszym wykorzystaniu siły informacji zwrotnych i przygotowywaliśmy się do trudnych emocjonalnie i merytorycznie sytuacji, które mogą się zdarzyć w trakcie terapii logopedycznej. Korzystaliśmy ze swojej wiedzy i dzieliliśmy się naszymi pomysłami.
Zakończyliśmy superwizje indywidualne, które zawierały sesję informacji zwrotnych od ekspertów merytorycznych, dyskusję na temat przebiegu zajęć, a co najważniejsze – kończyły się wyborem obszarów rozwojowych.
Ukończyliśmy szkolenia zakończone certyfikatami potwierdzającymi umiejętności z zakresu Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz Integracji Odruchów Dynamicznych i Posturalnych, które rozwinęły naszą świadomość dotyczącą wagi ruchu w rozwoju umiejętności komunikacyjnych człowieka oraz dały nam praktyczne umiejętności postępowania w przypadku deficytów w tym zakresie.
Na warsztatach nt. Formułowania opinii logopedycznych poznaliśmy zasady budowy prawidłowo sformułowanej opinii logopedycznej, ćwiczyliśmy umiejętność pisania opinii dla różnych przypadków zaburzeń komunikacyjnych.
Natomiast podczas warsztatu nt. Jak radzić sobie w przypadku podejrzenia zaburzeń pochodzenia psychiatrycznego? ćwiczyliśmy sposoby komunikowania się z osobami z różnymi zaburzeniami psychicznymi.
Cudowna inicjatywa! Było warto! Szkoda, że się skończyło!
Teraz tęsknimy za naszymi spotkaniami!
Paulina Horabik, Ania Maciejewska – uczestniczki I edycji projektu