Historia badań nad specyficznym zaburzeniem językowym (SLI) to historia prób uchwycenia jego natury, a więc patomechanizmu, objawów i podtypów. Polscy badacze również podejmowali próby opisu problemów językowych dzieci z SLI, w tym procesów odkształcających warstwę brzmieniową ich wypowiedzi. Badań tych jednak było niewiele. Dr Sofia Kamińska zdecydowała się wypełnić tę lukę badawczą podejmując się trudnego zadania, jakim było badanie systemu fonetyczno-fonologicznego dzieci z SLI. Publikacja Procesy fonetyczno-fonologiczne w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym. Analiza zaburzeń paradygmatycznych stanowi zarówno bogaty zbiór danych językowych pobranych od ośmiorga dzieci z tym zaburzeniem, jak i wnikliwą analizę jakościową i ilościową zarejestrowanych procesów fonetyczno-fonologicznych.
Ksiażka S. Kamińska okładka 

 


Szanowni Studenci, Szanowni Nauczyciele Akademiccy,

Redakcja „Głosu Studenckiego” ma przyjemność ogłosić nabór tekstów do drugiego numeru naszego pisma. Serdecznie zachęcamy wszystkich do nadsyłania swoich prac.

Przyjmujemy różnorodne formy twórczości, w tym:
• recenzje,
• felietony,
• eseje,
• ciekawostki z życia literatów;
• poezję i prozę,
• teksty do działu varia.
Prosimy o przesyłanie swoich tekstów do 15 grudnia. Wszelkie prace prosimy kierować na adres mailowy redakcji – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo na adres redaktora naczelnego – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z niecierpliwością czekamy na Państwa teksty! 
Redakcja „Głosu Studenckiego”

głos studencki

prt 3

 filologia angielska
 FILOLOGIA POLSKA
 LZA
 LOG