W poniedziałek, 15 kwietnia 2025 roku, w Siedlcach odbyły się międzyszkolne warsztaty edukacyjne pod tytułem: „Mazowsze – warsztaty w ramach współpracy szkół. Komunikacja w marketingu. Jak czytać reklamy? Jak unikać fake newsów w Internecie?”. W wydarzeniu uczestniczyli uczniowie szkół średnich z Siedlec oraz studenci Uniwersytetu w Siedlcach.
Pani Monika Olędzka, koordynatorka projektu, podsumowała działania warsztatowe i ogłosiła wyniki towarzyszącego im konkursu kreatywnego. W trakcie zajęć uczestnicy pracowali nad komunikatami reklamowymi dotyczącymi m.in. produktów ekologicznych, kursów online oraz aplikacji dedykowanych osobom z neuroatypowością. Odrębny blok poświęcono analizie języka dezinformacji i fake newsów. Uczestnicy pod okiem przedstawicieli agencji reklamowej poznali strategie językowe stosowane w tworzeniu fałszywych narracji: od użycia autorytetu po celową dwuznaczność. Warsztaty miały również wymiar praktyczny – uczniowie tworzyli plakaty, infografiki, mapy myśli oraz symulacje sytuacji medialnych.
Wydarzenie odbyło się dzięki wsparciu Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Dyrektora Instytutu Językoznawstwa i Literaturoznawstwa Uniwersytetu w Siedlcach dra hab. Sławomira Sobieraja profesora uczelni.
Partnerem wydarzenia był Samorząd Województwa Mazowieckiego.
![]() |
![]() |
![]() |