W tym roku Ośrodek Logopedyczny UPH w Siedlcach ma kolejny powód do zadowolenia, ponieważ oddajemy w Państwa ręce trzeci tom serii wydawniczej "LOGOPEDIA - TEORIA - PRAKTYKA", pt. "Neurologopedia w teorii i praktyce" pod redakcją mgr Kamili Bigos. Kolejna publikacja Siedleckiej serii poświęcona jest zaburzeniom mowy i języka u osób chorych neurologicznie - zarówno dzieci, jak i dorosłych. 

Mamy nadzieję, że pozycja ta stanie się cenną wskazówką dla logopedów i neurologopedów, którzy w swojej codziennej praktyce stają się nadzieją i wsparciem w drodze do pokonywania barier w dostępie do słowa.

 okładka  książki neurologopedia w teorii i praktyce mgr Bigos trzyma w rękach egzemplarz  książki

 

10 stycznia 2023 roku dr hab. Andrzej Borkowski, prof. uczelni odwiedził I Liceum Ogólnokształcące im. Adam Mickiewicza w Węgrowie. Przeprowadził tam skierowaną do licealistów lekcję akademicką - wykład Szekspir - Słowacki. Od "Makbeta" do "Kordiana" i "Balladyny". Tematyka zajęć spotkała się z dużym zainteresowaniem uczniów, zwłaszcza tych z klas maturalnych. Kolejne zajęcia - wkrótce!

img 20230110 135825


 
image 50420481 2   IMG 0054

Kreatywność na studiach? Odpowiedź na to pytanie może być jak najbardziej pozytywna. Udowodniły to dwie studentki I roku logopedii UPH – pani Aleksandra Sprzączak i pani Weronika Wysokińska, które stworzyły niezwykle inspirującą grę logopedyczną „Kreatywny mózg”. Panie pokazały, że wiedzę zaczerpniętą z wykładów i ćwiczeń można z powodzeniem zastosować w praktyce. Wystarczy tylko dodać do niej trochę pasji i pracowitości...

Obecna sytuacja na rynku wydawniczym oraz potrzeby dzieci i oczekiwania ich rodziców inspirują terapeutów do poszukiwania ciekawych i efektywnych pomocy dydaktycznych. Wiele z nich nie tylko uatrakcyjnia zajęcia terapeutyczne i wspomaga działania specjalistów, lecz także pozwala opiekunom miło i efektywnie spędzić czas z dziećmi. Nową, niezwykle ciekawą i inspirującą propozycją, po którą powinni oni sięgnąć, prowadząc terapię lub pomysłowo bawiąc się z podopiecznymi, jest wspomniana już gra „Kreatywny mózg”. Przygotowana została z myślą o dzieciach powyżej 6. roku życia (lub młodszych, ale umiejących czytać) nie tylko ćwiczących prawidłową realizację wybranych głosek, lecz również poprawnie mówiących.

Autorki gry, doskonale orientujące się w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, zadbały o możliwość kształcenia wielu sfer funkcjonowania takich osób. Główny cel gry stanowi utrwalanie poprawnej artykulacji głosek trzech szeregów: szumiącego, syczącego i ciszącego. Opisywanie przez dziecko wybranego przedmiotu czy zjawiska sprzyja rozwojowi jego kompetencji językowej i komunikacyjnej oraz poszerzaniu zasobu słownictwa czynnego i biernego. Z kolei rysowanie oraz pokazywanie wybranych elementów rzeczywistości kształtuje umiejętności motoryczne, a także koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Czynności związane z prezentacją wylosowanych haseł, ale także ich odgadywaniem wspierają rozwój wyobraźni i kreatywności oraz kształcą abstrakcyjne myślenie. Natomiast konieczność współdziałania dziecka z innymi uczestnikami gry stymuluje zdolności społeczne/interpersonalne. Z pewnością wykorzystywanie gry podczas zajęć terapeutycznych uatrakcyjni je oraz zmotywuje małych pacjentów do nauki poprzez zabawę. Z kolei rodzicom pomoże twórczo i efektywnie spędzić czas z dzieckiem.

Pomysłodawczyniom gry – pani Aleksandrze Sprzączak i pani Weronice Wysokińskiej, gratulujemy świetnego pomysłu, pasji, chęci do działania, nieustannego wzbogacania warsztatu pracy logopedy i ogromnej wytrwałości. Ciesząc się kreatywnością naszych studentów, z niecierpliwością czekamy na kolejne propozycje pomocy terapeutycznych przydatnych na zajęciach logopedycznych.


Szanowni Studenci, Szanowni Nauczyciele Akademiccy,

Redakcja „Głosu Studenckiego” ma przyjemność ogłosić nabór tekstów do drugiego numeru naszego pisma. Serdecznie zachęcamy wszystkich do nadsyłania swoich prac.

Przyjmujemy różnorodne formy twórczości, w tym:
• recenzje,
• felietony,
• eseje,
• ciekawostki z życia literatów;
• poezję i prozę,
• teksty do działu varia.
Prosimy o przesyłanie swoich tekstów do 15 grudnia. Wszelkie prace prosimy kierować na adres mailowy redakcji – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo na adres redaktora naczelnego – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z niecierpliwością czekamy na Państwa teksty! 
Redakcja „Głosu Studenckiego”

głos studencki

prt 3

 filologia angielska
 FILOLOGIA POLSKA
 LZA
 LOG