NEW VERSION - 2025-06-09 18:49:12

W dniach 23–25 kwietnia 2025 roku mgr Ewelina Chwedczuk odbyła wizytę dydaktyczną na Uniwersytecie w Maladze, podczas której przeprowadziła serię zajęć językowych dla studentów. Zajęcia spotkały się z dużym zainteresowaniem, a uczestnicy wykazali się wysokim poziomem zaangażowania oraz otwartością na proponowane treści dydaktyczne. Studenci aktywnie uczestniczyli w ćwiczeniach oraz wykazali inicjatywę w dyskusjach tematycznych. Spotkania przebiegały w atmosferze sprzyjającej wymianie doświadczeń akademickich i międzykulturowych.

Jako koordynator wydziałowy ds. programu Erasmus+, mgr Chwedczuk przedstawiła uczestnikom możliwości udziału w wymianie międzynarodowej oraz zaprezentowała ofertę dydaktyczną swojego macierzystego uniwersytetu. Ta wizyta przyczyniła się do pogłębienia współpracy międzyuczelnianej oraz promocji mobilności akademickiej w ramach programu Erasmus+.

 f6d78b96 5774 405d a163 0b58f176fd40 a4987ace 7b15 4e1b 93d4 3779a1956ab6 

📻🔊 W dniu dzisiejszym mgr Maria Długołęcka-Pietrzak była gościem Pierwszego Programu Polskiego Radia, gdzie wypowiadała się na temat czytelnictwa Polaków. Poranną audycję Sygnałów Dnia można odsłuchać na stronie internetowej radiowej "Jedynki" (link).

9775d116 94d3 417d 9f5c 792c0bb8b971

 

W poniedziałek, 15 kwietnia 2025 roku, w Siedlcach odbyły się międzyszkolne warsztaty edukacyjne pod tytułem: „Mazowsze – warsztaty w ramach współpracy szkół. Komunikacja w marketingu. Jak czytać reklamy? Jak unikać fake newsów w Internecie?”. W wydarzeniu uczestniczyli uczniowie szkół średnich z Siedlec oraz studenci Uniwersytetu w Siedlcach.

Pani Monika Olędzka, koordynatorka projektu, podsumowała działania warsztatowe i ogłosiła wyniki towarzyszącego im konkursu kreatywnego. W trakcie zajęć uczestnicy pracowali nad komunikatami reklamowymi dotyczącymi m.in. produktów ekologicznych, kursów online oraz aplikacji dedykowanych osobom z neuroatypowością. Odrębny blok poświęcono analizie języka dezinformacji i fake newsów. Uczestnicy pod okiem przedstawicieli agencji reklamowej poznali strategie językowe stosowane w tworzeniu fałszywych narracji: od użycia autorytetu po celową dwuznaczność. Warsztaty miały również wymiar praktyczny – uczniowie tworzyli plakaty, infografiki, mapy myśli oraz symulacje sytuacji medialnych. 

Wydarzenie odbyło się dzięki wsparciu Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Dyrektora Instytutu Językoznawstwa i Literaturoznawstwa Uniwersytetu w Siedlcach dra hab. Sławomira Sobieraja profesora uczelni.
Partnerem wydarzenia był Samorząd Województwa Mazowieckiego.

Warsztaty międzyszkolne z udziałem Uniwersytetu w Siedlcach  Warsztaty międzyszkolne z udziałem Uniwersytetu w Siedlcach   Warsztaty międzyszkolne z udziałem Uniwersytetu w Siedlcach