dr Paulina Mistal
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-1549-2023
Wykształcenie i kwalifikacje
2024 – doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – temat rozprawy doktorskiej „Interakcja językowa z osobami ze spektrum autyzmu za pomocą technologii komunikacji zdalnej” promotor: dr hab. Tomasz Woźniak, prof. nadzw. UMCS
2018-2022 – studia doktoranckie w zakresie językoznawstwa w Katedrze Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego na Wydziale Filologicznym UMCS w Lublinie
2016-2018 – logopedia z audiologią spec. kliniczna, stacjonarne studia magisterskie, II stopnia, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
2013-2016- logopedia z audiologią, stacjonarne studia licencjackie, I stopnia, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
CZŁONKOSTWO W TOWARZYSTWACH NAUKOWYCH:
Członek komisji rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego (od 2021)
Sekretarz Polskiego Towarzystwa Logopedycznego Oddziału Lubelskiego (od 2018)
dr Sofia Kamińska
ORCID: 0000-0002-0393-3178
Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE
Akwizycja języka w normie i w patologii, rozwojowe zaburzenie językowe (DLD), wielojęzyczność, gerontologopedia, metodologia badań logopedycznych, fonetyka artykulacyjna, audytywna i akustyczna
Wykształcenie i kwalifikacje
1997 - magister pedagogiki, specjalność pedagogika opiekuńcza (Uniwersytet Wrocławski)
2021 - doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (Uniwersytet Wrocławski)
2003 - studia podyplomowe w zakresie logopedii (Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji)
2006 - studia podyplomowe w zakresie neurologopedii (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
2010 - specjalizacja z neurologopedii w Służbie Zdrowia (Uniwersytet Medyczny w Poznaniu)
Wykaz publikacji:
Książki autorskie
Kamińska S. (2023), Procesy fonetyczno-fonologiczne w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym. Analiza zaburzeń paradygmatycznych. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UwS.
Książki redagowane
Kamińska, S. (red.), (2023), Wielojęzyczność. Wyzwanie współczesnej logopedii. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UwS.
Artykuły
Kamińska, S. (2022). Kierunki odkształceń grupy spółgłoskowej [st] w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym. Logopedia Silesiana, 11(1), 1-37.
Kamińska, S., (2022), Rozwojowe zaburzenie językowe o nieustalonej przyczynie - historia badań i współczesne interpretacje zjawiska, [w:] Neurologopedia w teorii i praktyce, Logopedia-Teoria-Praktyka, vol. 3. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UPH, s. 83-111.
Kamińska, S., (2023), Ocena zachowań językowych wielojęzycznej dziewczynki, [w:] S. Kamińska (red.) Wielojęzyczność. Wyzwanie współczesnej logopedii, Logopedia-Teoria-Praktyka, vol.4. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UwS, s. 157-192.
Kamińska, S., (2021), Odkształcenia cech artykulacyjnych głosek w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym (SLI), Oblicza komunikacji, vol. 13, s. 81-95.