Historia badań nad specyficznym zaburzeniem językowym (SLI) to historia prób uchwycenia jego natury, a więc patomechanizmu, objawów i podtypów. Polscy badacze również podejmowali próby opisu problemów językowych dzieci z SLI, w tym procesów odkształcających warstwę brzmieniową ich wypowiedzi. Badań tych jednak było niewiele. Dr Sofia Kamińska zdecydowała się wypełnić tę lukę badawczą podejmując się trudnego zadania, jakim było badanie systemu fonetyczno-fonologicznego dzieci z SLI. Publikacja Procesy fonetyczno-fonologiczne w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym. Analiza zaburzeń paradygmatycznych stanowi zarówno bogaty zbiór danych językowych pobranych od ośmiorga dzieci z tym zaburzeniem, jak i wnikliwą analizę jakościową i ilościową zarejestrowanych procesów fonetyczno-fonologicznych.
Ksiażka S. Kamińska okładka 

 

Z radością informujemy, że ukazał się 15. numer rocznika ,,Conversatoria Linguistica”. W czasopiśmie znalazły się publikacje naukowców reprezentujących zarówno polskie, jak i zagraniczne ośrodki uniwersyteckie z Warszawy, Poznania, Krakowa, Lublina, Siedlec oraz Nowego Sadu w Serbii. Jak zwykle tematyka artykułów jest różnorodna, obejmuje rozważania o retoryce reklamy nie zawsze nastawionej na konsumpcjonizm (Justyna Aleksandrzak), przemyślenia o tym, jak rozwój technologii informacyjnych i mass-mediów przyczyniły się do popularyzacji polskiego kabaretu do 1989 roku (Agnieszka Józwik).
Wszystkich zainteresowanych gorąco zapraszamy do współpracy. Szczegóły dotyczące wymogów redakcyjnych znajdują się na stronie Wydawnictwa Uniwersytetu w Siedlcach (https://wydawnictwo-naukowe.uws.edu.pl/). Można także skontaktować się bezpośrednio z redaktor naczelną czasopisma dr hab. Beatą Żywicką, prof. uczelni, pisząc na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Link do ,,Conversatoria Lingusitica” 15 (2023)
 conversatoria litteraria
Z radością informujemy, iż w Wydawnictwo Naukowe UwS pojawił się kolejny tom serii Logopedia-Teoria-Praktyka tworzonej przez pracowników Ośrodka Logopedycznego UwS Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa. Tom pod redakcją naukową dr Sofii Kamińskiej pt. „Wielojęzyczność. Wyzwanie współczesnej logopedii” wpisuje się w najnowsze badania prowadzone na gruncie logopedii, językoznawstwa i innych dziedzin nauki. Teksty zamieszczone w niniejszym tomie stanowią swoisty wielogłos badaczy-glottodydaktyków, badaczy-logopedów i logopedów praktyków. Teksty koncentrują się wokół zagadnień dotyczących m.in. trudności w nabywaniu lub uczeniu się polskiego systemu fonetyczno-fonologicznego przez osoby wielojęzyczne, diagnozy i terapii logopedycznej osób wielojęzycznych oraz wyzwań związanych z edukacją osób wielojęzycznych. Gratulujemy Autorce tomu podjęcia tak ważnej i aktualnej problematyki, zachęcamy do lektury!
kaminska wielojezycznosc 

Szanowni Studenci, Szanowni Nauczyciele Akademiccy,

Redakcja „Głosu Studenckiego” ma przyjemność ogłosić nabór tekstów do drugiego numeru naszego pisma. Serdecznie zachęcamy wszystkich do nadsyłania swoich prac.

Przyjmujemy różnorodne formy twórczości, w tym:
• recenzje,
• felietony,
• eseje,
• ciekawostki z życia literatów;
• poezję i prozę,
• teksty do działu varia.
Prosimy o przesyłanie swoich tekstów do 15 grudnia. Wszelkie prace prosimy kierować na adres mailowy redakcji – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo na adres redaktora naczelnego – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z niecierpliwością czekamy na Państwa teksty! 
Redakcja „Głosu Studenckiego”

głos studencki

prt 3

 filologia angielska
 FILOLOGIA POLSKA
 LZA
 LOG