28 marca 2022 r. dr hab. Andrzej Borkowski, prof. uczelni i dr Agnieszka Kijak pracownicy naszego Instytutu przeprowadzili lekcje dla 1 i 3 klasy humanistycznej w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Curie-Skłodowskiej. Dr hab. Andrzej Borkowski opowiadał o złożoności biografii twórcy barokowego, na przykładzie Wacława Potockiego, natomiast dr Agnieszka Kijak omówiła temat błędach językowych (źródłach ich powstawania), z odwołaniem do popularyzatora poprawnej polszczyzny Radka Koterskiego.
Koordynatorem spotkania był dr hab. Roman Bobryk, prof. uczelni.


zdjecia: strona I LO w Sokołowie Podlaskim

dr A. Kijak z uczniami LO  dr hab. Borkowski, dr A. Kijak i przedstawiciel LO

na zdjęciu kandydat w trakcie badania słuchu

Dni Otwarte w UPH w Siedlcach były doskonałą okazją do zapoznania się z aktualną ofertą edukacyjną naszej Uczelni. W związku z tym wydarzeniem pracownicy Ośrodka Logopedycznego UPH w Siedlcach przeprowadzili dwa warsztaty, dzięki którym przybyła młodzież oraz ich nauczyciele mieli możliwość poznania różnych obszarów zainteresowań i oddziaływań logopedycznych.

W środę, 23.03.2022 r. dr Marta Krakowiak i mgr Ewa Dzięcioł-Chlibiuk, w czasie prowadzonego warsztatu pt. Słyszę, słucham, ale czy rozumiem? Metody terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego, wyjaśniły, jak to się dzieje, że przy sprawnie funkcjonującym narządzie słuchu można mieć trudności z odbiorem mowy i rozumieniem wypowiedzi innych osób. Przedstawiły objawy zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego oraz zapoznały gości z najnowszymi narzędziami diagnozy i terapii tych trudności. Uczestnicy warsztatu mieli okazję sprawdzić, jak funkcjonuje ich słuch, uczestniczyć we fragmencie treningu Metodą Warnkego, a także wypróbować działanie słuchawek Forbrain i Soundsory.

Natomiast w czwartek, 24.03.2022 r. dr Aldona Kocyła-Łukasiewicz z mgr Kamilą Bigos, w ramach Warsztatów z emisji głosu, przekonywały, że sposób oddychania, mówienia, intonowania zdradza emocje mówiącego, a czasem wskazuje na pierwsze objawy różnych stanów chorobowych.

Dla osób odwiedzających Wydział Nauk Humanistycznych w tych dniach przygotowane było także stoisko, przy którym studentki studiów stacjonarnych siedleckiej logopedii (Logopedii z audiologią – studiów I stopnia oraz Logopedii – studiów II stopnia) informowały o warunkach rekrutacji, formach i zaletach studiowania u nas logopedii.

Mamy nadzieję, że pracownikom Ośrodka Logopedycznego oraz studentom logopedii udało się zaprezentować ten kierunek w zupełnie innej odsłonie – nie tylko jako naukę o trudnościach artykulacyjnych występujących u dzieci i młodzieży, czy zaburzeniach mowy pojawiających się u osób dorosłych, ale także jako dziedzinę nauki badającą i odkrywającą tajniki ludzkiego umysłu oraz wykorzystującą w diagnozie i terapii najnowsze technologie.

Ogromne zapotrzebowanie społeczne na specjalistów z zakresu terapii zaburzeń komunikacji językowej wskazuje, że LOGOPEDIA to najlepszy wybór, dlatego zachęcamy do studiowania tego kierunku w UPH w Siedlcach!

 dr Marta Krakowiak, mgr Ewa Dzięcioł-Chlibiuk

1
W dniach 23-24 marca odbyły się Dni Otwarte na Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym
w Siedlcach. Nasz Instytut przedstawił bogatą ofertę zajęć otwartych, które cieszyły się dużym powodzeniem wśród licealisów nie tylko ze szkół siedleckich, ale i z innych miejscowości.
Uczniowie mieli okazję wziąć udział w ciekawych wykładach, warsztatach oraz konkursach z nagrodami.

Program zajęć otwartych:

1. Dylematy z odmianą nazwisk polskich, dr hab. Beata Żywicka
2. Kultura komunikacji w różnych sytuacjach komunikacyjnych (komunikacja ustna, pisemna, oficjalna
    i nieoficjalna),
dr Agnieszka Kijak
3. Popraw swój styl – stylistyka praktyczna dla maturzystów, dr hab. Andrzej Borkowski, prof. uczelni
3. Słyszę, słucham, ale czy rozumiem? Metody terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego,
    mgr Ewa Dzięcioł-Chlibiuk, dr Marta Krakowiak
5. Types of sentences, dr Svitlana Hayduk
6. Unknown and fun facts about the United States, Mgr Dorota Krasuska
7. Kwestia orłów J. J .R. TOLKIENA. Czytając „Władcę pierścieni” i „Hobbita”, dr Marek Jastrzębski
8. English idioms and their motivation, dr Jarosław Wiliński
9. An overview of past tenses in English, dr Rafał Kozak
10. Punctuation and other aspects of writing, dr Natalia Sanżarewska-Chmiel
11. O funkcjonalnym wykorzystaniu utworów literackich w wypracowaniu maturalnym,
     dr Renata Bryzek
12. Co zdradza głos? Warsztaty z emisji głosu, dr Aldona Kocyła-Łukasiewicz, mgr Kamila Bigos

Serdecznie dziękujemy naszym studentkom i  studentom ze wszystkich kierunków studiów, którzy włączyli się w organizację Dni Otwartych. A kto to ? zapraszamy do obejrzenia zdjęć ...

 


Szanowni Studenci, Szanowni Nauczyciele Akademiccy,

Redakcja „Głosu Studenckiego” ma przyjemność ogłosić nabór tekstów do drugiego numeru naszego pisma. Serdecznie zachęcamy wszystkich do nadsyłania swoich prac.

Przyjmujemy różnorodne formy twórczości, w tym:
• recenzje,
• felietony,
• eseje,
• ciekawostki z życia literatów;
• poezję i prozę,
• teksty do działu varia.
Prosimy o przesyłanie swoich tekstów do 15 grudnia. Wszelkie prace prosimy kierować na adres mailowy redakcji – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo na adres redaktora naczelnego – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z niecierpliwością czekamy na Państwa teksty! 
Redakcja „Głosu Studenckiego”

głos studencki

prt 3

 filologia angielska
 FILOLOGIA POLSKA
 LZA
 LOG