okładka forum for contemporary
Informujemy, że ukazał się 4 tom rocznika „Forum for Contemporary Issues in Language and Literature”. W najnowszym numerze opublikowane zostały artykuły badaczy z ośrodków naukowych z Polski, Hiszpanii, Chin, Stanów Zjednoczonych oraz Rumunii.


Tematyka tekstów jest zgodna z profilem czasopisma, obejmującym publikacje z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa oraz filozofii. Zagadnienia poruszane w artykułach odnoszą się między innymi do literatury współczesnej, w tym twórczości Ali Smith (Corpus Navalón-Guzmán), Richarda Flanagana (Rafał Łyczkowski) czy Johna Updike’a (Ling Jiang), a także problematyki z zakresu tłumaczeń (Alexandra Maria Ivan). Tekst Chi Sum Garfield Lau analizuje utwór Josepha Conrada „Under Western Eyes”, Maya Nitis podejmuje zagadnienie osadzone w kontekście Gender Studies, zaś Rosemary Briseño omawia kwestię linczu jako element trudnych relacji międzyrasowych w dziejach Stanów Zjednoczonych. Zapraszamy do lektury.Czasopismo jest wydawane od 2020 roku i od początku stanowi platformę publikacji wyników badań, cieszącą się szczególnym zainteresowaniem wśród badaczy zagranicznych. W poprzednich numerach opublikowane zostały artykuły afiliowane przez ośrodki naukowe z Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Republiki Czeskiej, Japonii, Litwy,  oraz Hiszpanii.

Forum jest redagowane przy współpracy z Uniwersytetem Wysp Balearskich.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do współpracy. Propozycje tekstów można przesyłać przez stronę czasopisma 

https://czasopisma.uph.edu.pl/contemporary/about/submissions
lub przesłać je bezpośrednio do redaktor naczelnej dr Katarzyny Kozak na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Link do „Forum for Contemporary Issues in Language and Literature” 4/2023  https://czasopisma.uph.edu.pl/contemporary/index

Historia badań nad specyficznym zaburzeniem językowym (SLI) to historia prób uchwycenia jego natury, a więc patomechanizmu, objawów i podtypów. Polscy badacze również podejmowali próby opisu problemów językowych dzieci z SLI, w tym procesów odkształcających warstwę brzmieniową ich wypowiedzi. Badań tych jednak było niewiele. Dr Sofia Kamińska zdecydowała się wypełnić tę lukę badawczą podejmując się trudnego zadania, jakim było badanie systemu fonetyczno-fonologicznego dzieci z SLI. Publikacja Procesy fonetyczno-fonologiczne w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym. Analiza zaburzeń paradygmatycznych stanowi zarówno bogaty zbiór danych językowych pobranych od ośmiorga dzieci z tym zaburzeniem, jak i wnikliwą analizę jakościową i ilościową zarejestrowanych procesów fonetyczno-fonologicznych.
Ksiażka S. Kamińska okładka 

 


Szanowni Studenci, Szanowni Nauczyciele Akademiccy,

Redakcja „Głosu Studenckiego” ma przyjemność ogłosić nabór tekstów do drugiego numeru naszego pisma. Serdecznie zachęcamy wszystkich do nadsyłania swoich prac.

Przyjmujemy różnorodne formy twórczości, w tym:
• recenzje,
• felietony,
• eseje,
• ciekawostki z życia literatów;
• poezję i prozę,
• teksty do działu varia.
Prosimy o przesyłanie swoich tekstów do 15 grudnia. Wszelkie prace prosimy kierować na adres mailowy redakcji – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo na adres redaktora naczelnego – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z niecierpliwością czekamy na Państwa teksty! 
Redakcja „Głosu Studenckiego”

głos studencki

prt 3

 filologia angielska
 FILOLOGIA POLSKA
 LZA
 LOG