Na przełomie czerwca i lipca 2014 r. (21.06. - 02.07.) odbył się wyjazd do Sankt-Petersburga studentów Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Uczestniczyła w nim grupa studentów III roku rusycystyki oraz opiekunowie: prof. Wasilij Sienkiewicz i mgr Joanna Siepietowska. Wyjazd do Sankt-Petersburga był doskonałą okazją szlifowania języka rosyjskiego w sytuacjach dnia codziennego. Program wycieczki, poza rozwijaniem umiejętności językowych, obejmował również udział w seminarium naukowym na temat: «Учитель – ученик: риски встречи и опасность невстречи». Program seminarium obejmował następujące zagadnienia:
- Образ учителя: о «маске», «костюме», «плаще-невидимке».
- Педагог как опасная профессия.
- Риски выхода за свои пределы (самотрансцендирования) в образовании.
- Должно ли педобразование страховать от педагогических рисков?
- Место для социальных ролей и пространство личностной идентичности в образовании.
- Проблема доверия в образовании.
- Что есть для вас критерий бытийной подлинности и неподлинности в педагогической деятельности?
- Как сделать образование не отчуждающим, а личностно-значимым?
- Что такое справедливость в образовании? Для учителя? Ученика?
W trakcie pobytu w Sankt-Petersburgu zobaczyliśmy Sobór Zmartwychwstania Pańskiego, wzniesiony nad Kanałem Gribojedowa. Widzieliśmy także Sobór Św. Izaaka, który jest największą świątynia prawosławną w Petersburgu oraz drugą co do wielkości świątynią w Rosji. Zobaczyliśmy utrzymany w stylu neoklasycystycznym Sobór Kazańskiej Ikony Matki Bożej. Spacerowaliśmy po Newskim Prospekcie, Polu Marsowym, Nabrzeżu Pałacowym. Mieliśmy szansę zwiedzić jedno z największych i najbogatszych muzeów świata – Ermitaż. Odwiedziliśmy również słynny Peterhof położony tuż nad Zatoką Fińską. Studenci podziwiali zbiory Muzeum Rosyjskiego, a także piękno petersburskich ulic, ogrodów, skwerów i placów.
Na przełomie czerwca i lipca 2014 r. (21.06. - 02.07.) odbył się wyjazd do Sankt-Petersburga studentów Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Uczestniczyła w nim grupa studentów III roku rusycystyki oraz opiekunowie: prof. Wasilij Sienkiewicz i mgr Joanna Siepietowska. Wyjazd do Sankt-Petersburga był doskonałą okazją szlifowania języka rosyjskiego w sytuacjach dnia codziennego. Program wycieczki, poza rozwijaniem umiejętności językowych, obejmował również udział w seminarium naukowym na temat: «Учитель – ученик: риски встречи и опасность невстречи». Program seminarium obejmował następujące zagadnienia
- Образ учителя: о «маске», «костюме», «плаще-невидимке».
- Педагог как опасная профессия.
- Риски выхода за свои пределы (самотрансцендирования) в образовании.
- Должно ли педобразование страховать от педагогических рисков?
- Место для социальных ролей и пространство личностной идентичности в образовании.
- Проблема доверия в образовании.
- Что есть для вас критерий бытийной подлинности и неподлинности в педагогической деятельности?
- Как сделать образование не отчуждающим, а личностно-значимым?
- Что такое справедливость в образовании? Для учителя? Ученика?
W trakcie pobytu w Sankt-Petersburgu zobaczyliśmy Sobór Zmartwychwstania Pańskiego, wzniesiony nad Kanałem Gribojedowa. Widzieliśmy także Sobór Św. Izaaka, który jest największą świątynia prawosławną w Petersburgu oraz drugą co do wielkości świątynią w Rosji. Zobaczyliśmy utrzymany w stylu neoklasycystycznym Sobór Kazańskiej Ikony Matki Bożej. Spacerowaliśmy po Newskim Prospekcie, Polu Marsowym, Nabrzeżu Pałacowym. Mieliśmy szansę zwiedzić jedno z największych i najbogatszych muzeów świata – Ermitaż. Odwiedziliśmy również słynny Peterhof położony tuż nad Zatoką Fińską. Studenci podziwiali zbiory Muzeum Rosyjskiego, a także piękno petersburskich ulic, ogrodów, skwerów i placów.
Fotogaleria