O projekcie
Priorytet III: Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i kraju
Działania: 3.1: Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Nr umowy: POWR.03.01.00-00-K235/15
Rozwój kompetencji studentów logopedii UPH w Siedlcach
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji komunikacyjnych, zawodowych, analitycznych (rozwiązywania problemów) studentów filologii polskiej zs. logopedia.
Adresaci projektu zostaną wyposażeni w szczegółowe umiejętności składające się na kompetencje komunikacyjne, będące w naszym przekonaniu podstawą skutecznej pracy terapeutycznej (m.in. empatia, radzenie sobie z trudnymi emocjami (swoimi i pacjenta) w trakcie terapii, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej, planowanie terapii: cel i struktura, konstruktywne reagowanie na krytykę, sposoby „zarządzania” własną energią i „higiena” pracy. Z zebranych w wywiadzie danych wynika, że studia przygotowują do zawodu w zakresie merytorycznym, natomiast nie dostarczają wystarczającego przygotowania w zakresie komunikacji interpersonalnej. W projekcie chcemy zwrócić szczególną uwagę na umiejętność pozyskiwania zaufania pacjenta, opiekunów pacjenta (często dziecka) w procesie terapii oraz na wyposażenie studentów w umiejętności regeneracji własnej psychiki, co stanowi ważny element profilaktyki wypalenia zawodowego.
Ponadto celem projektu jest wyposażenie studentów filologii polskiej zs. logopedia w wiedzę i umiejętności zawodowe, nie będące przedmiotem studiów, poprzez udział w certyfikowanych szkoleniach, takich jak: Terapia taktylna, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych, Komunikacja wspomagająca i alternatywna, Usprawnianie głuchych metodą werbalno-tonalną.
Umiejętności analityczne, w tym rozwiązywania problemów będą doskonalone głównie podczas warsztatów z zakresu komunikacji interpersonalnej, jak i nauk, stanowiących podstawę subdyscyplin logopedii, takich jak: medycyna, psychologia itp.
Zależy nam na doskonaleniu pracy studentów w ramach zespołów problemowych, uczenia się w ich obrębie analizy przypadków, dzielenia się doświadczeniem, oraz wypracowywania rozwiązań, umiejętności poszukiwania wsparcia wśród specjalistów.
Ważnym celem projektu jest przygotowanie studentów do korzystania ze wsparcia rozwoju zawodowego i interpersonalnego poprzez poddawanie się ocenom własnej pracy – superwizje.
Zadanie 1 - Kształcenie kompetencji zawodowych – szkolenia/warsztaty
Szkolenie z zakresu: Terapia taktylna – 18 godz. x 2 gr. – HARMONOGRAM
Szkolenie z zakresu: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – 18 godz. x 2 gr. – HARMONOGRAM
Szkolenie z zakresu: Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych – 27 godz. x 2 gr. – HARMONOGRAM
Szkolenie z zakresu: Komunikacja wspomagająca i alternatywna – 18 godz. x 2 gr. – HARMONOGRAM
Szkolenie z zakresu: Usprawnianie głuchych: metoda werbo-tonalna – 20 godz., 1 gr. – HARMONOGRAM
Warsztaty: Formułowanie opinii logopedycznych – 16 godz. x 2 gr. – HARMONOGRAM
Warsztaty: Jak radzić sobie w sytuacji podejrzenia problemów pochodzenia psychiatrycznego pacjenta, opiekunów – 8 godz. x 2 gr. – HARMONOGRAM
Warsztaty: Glottodydaktyka: nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną – 16 godz. x 2 gr. – HARMONOGRAM
Warsztaty: Dziecko dwujęzyczne – 16 godz. x 2 gr. – HARMONOGRAM
Warsztaty: podstawy interpretacji wyników badań neurologicznych – 8 godz. x 1 gr. - HARMONOGRAM
Warsztaty: rozwiązywanie problemów w komunikacji z osobami w wieku senioralnym – 16 godz. x 1 gr. - HARMONOGRAM
Zadanie 2 - Kształcenie kompetencji komunikacyjnych – warsztaty
Warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej – 16 godz. x 5 gr. – HARMONOGRAM
Grupa wsparcia i rozwoju – 12 godz. x 5 gr. – HARMONOGRAM
Superwizje zajęć logopedycznych – 8 godz. x 65 studentów
– HARMONOGRAM STYCZEŃ LUTY MARZEC KWIECIEŃ MAJ CZERWIEC 2018
Zadanie 3 - Interdyscyplinarne kształcenie kompetencji - zadania projektowe
Zespoły ds. specyfiki wybranego zaburzenia rozwojowego – 12 godz. x 9 gr.
– HARMONOGRAM LUTY MARZEC KWIECIEŃ MAJ 2018
Zadanie 4 - Interdyscyplinarne kształcenie kompetencji - wizyty studyjne
Wizyty studyjne u pracodawców – 15 godz. x 3 placówki
Zamówienia publiczne powyżej 30 tys. euro
http://www.bip.uph.edu.pl/18152,25876,25877/25877/art18474.html
http://www.bip.uph.edu.pl/18152,25876,25877/25877/art18402.html
http://www.bip.uph.edu.pl/18152,25876,25877/25877/art18173.html
Zamówienia publiczne poniżej 30 tys. euro
http://www.bip.uph.edu.pl/18152,25876,25878/25878/art18528.html
http://www.bip.uph.edu.pl/18152,25876,25878/25878/art18527.html
http://www.bip.uph.edu.pl/18152,25876,25878/25878/art18306.html