WWW (Orcid) https://orcid.org/0000-0002-8883-3175

Wydział Nauk Humanistycznych/ Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE
 

Glottodydaktyka, kształcenie nauczycieli języków obcych, polityka językowa, wielojęzyczność.

 

WYKSZTAŁCENIE I KWALIFIKACJE
 

2007 – licencjat, Filologia Angielska

2009 – magister, Filologia Angielska

2016 – doktor nauk humanistycznych, językoznawstwo angielskie

Rozprawa doktorska: European Language Policy and its Implications for Language Teacher Education in the Academic Context napisana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Hanny Komorowskiej, Uniwersytet Warszawski, Instytut Anglistyki, 2016.

 
WYKAZ PUBLIKACJI
 

Cybulska-Gómez de Celis, K. Towards a Competent Negotiator in the Intercultural Context. Discourses on Culture 14, 2020, University of Social Sciences, 9-28

Cybulska-Gómez de Celis, K. & Bednarek, D. Review of Wilfred J. Zerbe, Charmine E. J. Härtel, Neal M. Ashkanasy, & Laura Petitta. Emotions and Identity: Vol. 13 (Research on Emotion in Organizations). Discourses on Culture 14, 2020, University of Social Sciences, 157-168

Cybulska K. & Kabalin Borenić V. EFL teacher trainees and European goals of multilingualism and plurilingualism. A survey of attitudes in Poland and Croatia, w: Teaching and learning in multilingual contexts: sociolinguistic and educational perspectives / Otwinowska-Kasztelanic Agnieszka, De Angelis Jessica (red.), Teaching and learning in multilingual contexts: sociolinguistic and educational perspectives, 2014, Multilingual Matters, 75-97

Cybulska K. In Search for Quality Language Teacher Education in the Polish Context: Attitudes and Multilingualism, w: Teacher of the 21st century: Quality teaching for Quality education / Linda Daniela (red.), 2014, Cambridge Scholars Publishing, 162-176

Cybulska K. Book Review of Issues in Promoting Multilingualism. Teaching – Learning – Assessment, w: Linguarum Arena: revista do Programa Doutoral em Didática de Línguas da Universidade do Porto. / da Graça L. Castro Pinto Maria (red.), Linguarum Arena 3, 2012, Universidade do Porto, 143-146

Cybulska K. Developing Individual Multilingualism in Higher Education: Prospects and Dilemmas, w: Verbum / Melnikienė Danguolė (red.), Verbum. Mokslo darbai 2, 2011, Vilnius university, 73-83

Cybulska K. & Kabalin Borenić, V. Learning Another Language and Motivation to Continue Learning English: Competition or Synergy? w: Horváth, J. (ed) UPRT 2011: Empirical Studies in English Applied Linguistics, 2011, Lingua Franca Csoport, 147-159

Cybulska K. Seventh International Conference on Third Language Acquisition and Multilingualism. Book of Abstracts, 2011, Uniwersytet Warszawski, ISBN 978-83-60269-22-X, 76 s.

Cybulska K. Between Plurilingualism and Intercomprehension: A strategy for linguistic diversity and communication in Europe., w: Coping with Diversity: Language and Culture Education. / Komorowska Hanna, Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (red.), Coping with Diversity: Language and Culture Education, 2010, ACADEMICA WYDAWNICTWO SWPS, 29-40

Cybulska K. O interdyscyplinarności na lektoratach języka obcego w szkolnictwie wyższym - możliwości i proponowane rozwiązania, w: Interdyscyplinarność w nauczaniu języków obcych. / Kuźmińska Romualda (red.), Prace Naukowe SJO Politechniki Wrocławskiej 40, nr 7, 2010, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 66-71

Cybulska K. Różnojęzyczność a kształcenie językowe w szkolnictwie wyższym, w: Kształcenie językowe w szkolnictwie wyższym / Komorowska Hanna (red.), Kształcenie językowe w szkolnictwie wyższym, 2009, ACADEMICA WYDAWNICTWO SWPS, 97-114

Koło Naukowe Polonistów działające w Instytucie Językoznawstwa i Literaturoznawstwa UwS ma zaszczyt i przyjemność zaprosić studentów i doktorantów do wzięcia udziału w krajowej studencko-doktoranckiej konferencji naukowej – Oniryczne labirynty: marzenia senne i wyobraźnia w literaturze, kulturze i języku.
Szczegółowych informacji udzieli Państwu opiekun Koła Naukowego Polonistów, mgr Barbara Bandzarewicz: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
konfrencja studencka 2024

 

LOGOPEDIA - STUDIUJ U NAS!

 

Jeżeli chcesz zdobyć:

  • obszerną, interdyscyplinarną wiedzę o zaburzeniach mowy i języka,
  • umiejętności praktyczne, które przygotują do pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi i osobami w podeszłym wieku z różnymi wadami mowy i słuchu,
  • doświadczenia zawodowe, które ułatwią znalezienie pracy na stanowisku logopedy, nauczyciela logopedy,

                                            to studiuj u nas logopedię!!!

OFERUJEMY:

 

I. LOGOPEDIA Z AUDIOLOGIĄ

 

STUDIA I STOPNIA STACJONARNE /profil praktyczny/

  • Zdobędziesz wiedzę teoretyczną obejmującą zagadnienia związane z największymi fenomenami ludzkiego umysłu – mową i językiem.
  • Przedmioty praktyczne pozwolą Ci na zdobycie umiejętności diagnozowania zaburzeń mowy, słuchu i głosu oraz stosowania procedur programowania i prowadzenia terapii logopedycznej.
  • Zdobędziesz tytuł zawodowy logopedy szkolnego z dodatkowymi umiejętnościami w zakresie audiologii - nowość na rynku pracy!
  • Będziesz mógł podjąć pracę w placówkach logopedycznych resortu oświaty i zdrowia.
  • Moduł psychologiczno-pedagogiczny przygotuje Cię do wykonywania zawodu nauczyciela.

II. LOGOPEDIA

 

STUDIA II STOPNIA STACJONARNE /profil praktyczny/

  • Zdobędziesz pogłębioną wiedzę na temat zachowań językowych, zaburzeń mowy i słuchu, centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego, metodologii badań logopedycznych.
  • Masz możliwość wyboru specjalności neurologopedycznej (!) lub gerontologopedycznej (!), które umożliwią Ci zdobycie umiejętności najbardziej poszukiwanych na rynku pracy.
  • Jeśli zechcesz, poprowadzisz terapię logopedyczną pod kierunkiem doświadczonych logopedów w Studenckiej Poradni Logopedycznej.
  • Zdobędziesz pełne uprawnienia do wykonywania zawodu logopedy. Będziesz mógł podjąć pracę we wszystkich placówkach logopedycznych resortu oświaty i resortu zdrowia, w mediach, a także prowadzić prywatny gabinet logopedyczny.
  • Moduł psychologiczno-pedagogiczny przygotuje Cię do wykonywania zawodu nauczyciela.