mgr Dominika Niemyjska 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
ORCID ID: 0000-0002-0773-3704 
Wydział Nauk Humanistycznych, 
Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa 
WYKSZTAŁCENIE I KWALIFIKACJE 
2023 - rozpoczęcie postępowania o nadanie stopnia doktora w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu, w dyscyplinie nauki o zdrowiu (w trybie eksternistycznym), rozprawa doktorska pt. Walidacja i zastosowanie polskiej wersji Systemu klasyfikacji umiejętności jedzenia i picia w mózgowym porażeniu dziecięcym - Eating and Drinking Ability Classification System (EDACS), Wydział Nauk o Zdrowiu, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku; 
2021-2022 studia podyplomowe: Neurologopedia profilowana (specjalność: Wczesna interwencja logopedyczna), Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka w Warszawie; 
2019-2021 studia magisterskie na kierunku Logopedia z fonoaudiologią, Wydział Nauk o Zdrowiu, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku; 
2016-2019 studia licencjackie na kierunku Logopedia z fonoaudiologią, Wydział Nauk o Zdrowiu, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku; 
INNE: 
2018-2021 - członek Studenckiego Koła Naukowego przy Zakładzie Fonoaudiologii Klinicznej i Logopedii UMB 
Członkostwo w międzynarodowych lub krajowych organizacjach i towarzystwach naukowych: 
- od 2022 do 2024 - Polskie Towarzystwo Terapii Miofunkcjonalnej - członek - od 2023 European Society for Swallowing Disorders - członek 
WYKAZ PUBLIKACJI: 
1. Katarzyna Snarska, Dominika Niemyjska, Dorota Halicka, Monika Chorąży, Zaburzenie prozodii mowy w stwardnieniu rozsianym, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, 2021;
2. Dominika Niemyjska, Specyfika zaburzeń przetwarzania słuchowego. [w]: Holistyczny wymiar współczesnej medycyny. T. 6. Praca zbiorowa. Red. E. Krajewska-Kułak, C. R.Łukaszuk, J. Lewko, W. Kułak, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, 2020; 
3. Justyna Kackieło-Tomulewicz, Dominika Niemyjska, Barbara Szukiel, Zaburzenia rozwoju mowy w Zespole Aspergera [w]: Holistyczny wymiar współczesnej medycyny. T. 6. Praca zbiorowa. Red. E. Krajewska-Kułak, C. R. Łukaszuk, J. Lewko, W. Kułak. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, 2020; 
4. Dominika Niemyjska, Trudności pokarmowe u dzieci ze spektrum autyzmu – propozycja strategii rozszerzania diety u dziecka z ASD [w:] Szkoła Specjalna, 2021, tom 3 
Wystąpienia na krajowych konferencjach naukowych: 
Referat pt. Karmienie terapeutyczne po laryngektomii całkowitej, II Studencka Konferencja Logopedyczna Głośno o laryngektomii, Warszawski Uniwersytet Medyczny, 20.02.2021
 

dr Paulina Mistal
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-1549-2023


Wykształcenie i kwalifikacje
2024 – doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – temat rozprawy doktorskiej „Interakcja językowa z osobami ze spektrum autyzmu za pomocą technologii komunikacji zdalnej” promotor: dr hab. Tomasz Woźniak, prof. nadzw. UMCS
2018-2022 – studia doktoranckie w zakresie językoznawstwa w Katedrze Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego na Wydziale Filologicznym UMCS w Lublinie
2016-2018 –  logopedia z audiologią spec. kliniczna, stacjonarne studia magisterskie, II stopnia, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
2013-2016- logopedia z audiologią, stacjonarne studia licencjackie, I stopnia, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie


CZŁONKOSTWO W TOWARZYSTWACH NAUKOWYCH:
Członek komisji rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego (od 2021)
Sekretarz Polskiego Towarzystwa Logopedycznego Oddziału Lubelskiego (od 2018)

dr Sofia Kamińska


ORCID: 0000-0002-0393-3178
Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE
 
Akwizycja języka w normie i w patologii, rozwojowe zaburzenie językowe (DLD), wielojęzyczność, gerontologopedia, metodologia badań logopedycznych, fonetyka artykulacyjna, audytywna i akustyczna

Wykształcenie i kwalifikacje

1997 - magister pedagogiki, specjalność pedagogika opiekuńcza (Uniwersytet Wrocławski)
2021 - doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (Uniwersytet Wrocławski)
2003 - studia podyplomowe w zakresie logopedii (Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji)
2006 - studia podyplomowe w zakresie neurologopedii (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
2010 - specjalizacja z neurologopedii w Służbie Zdrowia (Uniwersytet Medyczny w Poznaniu)

Wykaz publikacji:
Książki autorskie
Kamińska S. (2023), Procesy fonetyczno-fonologiczne w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym. Analiza zaburzeń paradygmatycznych. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UwS.
Książki redagowane
Kamińska, S. (red.), (2023), Wielojęzyczność. Wyzwanie współczesnej logopedii. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UwS.
Artykuły
Kamińska, S. (2022). Kierunki odkształceń grupy spółgłoskowej [st] w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym. Logopedia Silesiana, 11(1), 1-37.
Kamińska, S., (2022), Rozwojowe zaburzenie językowe o nieustalonej przyczynie - historia badań i współczesne interpretacje zjawiska, [w:] Neurologopedia w teorii i praktyce, Logopedia-Teoria-Praktyka, vol. 3. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UPH, s. 83-111.
Kamińska, S., (2023), Ocena zachowań językowych wielojęzycznej dziewczynki, [w:] S. Kamińska (red.) Wielojęzyczność. Wyzwanie współczesnej logopedii, Logopedia-Teoria-Praktyka, vol.4. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UwS, s. 157-192.
Kamińska, S., (2021), Odkształcenia cech artykulacyjnych głosek w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym (SLI), Oblicza komunikacji, vol. 13, s. 81-95. 
 

 
Baner - zapraszamy na studia II stopniaNIEZBĘDNIK KANDYDATA

Filologia angielska

Absolwenci kierunku filologia angielska mają przygotowanie ogólnohumanistyczne i filologiczne, posiadają ogólne wykształcenie językoznawcze, są specjalistami w zakresie praktycznej znajomości języka obcego. Absolwent studiów drugiego stopnia uzyskuje prawo do kontynuowania rozwoju naukowego w szkole doktorskiej.

Absolwenci specjalności język angielski w biznesie z translatoryką odznaczają się wysoką kompetencją lingwistyczną (poziom biegłości C2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia Językowego Rady Europy) w mowie i piśmie w zakresie języka angielskiego. Legitymują się odpowiednim poziomem wiedzy w zakresie translatoryki oraz języka fachowego – biznesowego.

Absolwenci specjalności nauczycielskiej* posiadają poszerzoną wiedzę z zakresu dydaktyki oraz umiejętność posługiwania się biegle językiem angielskim. Wyposażeni są w wiedzę z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa, a także w praktyczne umiejętności językowe z zakresu języka angielskiego. Interdyscyplinarny charakter studiów daje solidne podstawy do dalszego kształcenia w różnych dziedzinach,  jak również możliwość kształtowania wielu umiejętności praktycznych, zwłaszcza w szczególnej misji jaką jest zawód nauczyciela. Specjalność nauczycielska umożliwia uzyskanie uprawnień do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu język angielski.

*O przyjęcie na tę specjalność mogą ubiegać się wyłącznie absolwenci studiów pierwszego stopnia, którzy nabywali uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu język angielski w oparciu o standardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Specjalności wybierane są przez studentów od drugiego semestru.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku lub specjalności w przypadku zbyt małej liczby chętnych.


Filologia polska

Filologia polska to kierunek, który umożliwia studentom wszechstronny dostęp do rozległej wiedzy humanistycznej (język i literatura), jak też daje praktyczne kwalifikacje i sprawności poszukiwane na współczesnym rynku pracy. Podczas zajęć warsztatowych i laboratoryjnych student zyskuje szeroką wiedzę filologiczną oraz zdobywa konkretne sprawności zawodowe: medialne, redakcyjno-edytorskie oraz nauczycielskie. Uzyskane kwalifikacje umożliwiają absolwentowi podjęcie pracy w nowoczesnej oświacie, sektorze administracji, biznesie, mediach, agencjach reklamowych i PR oraz w wydawnictwach. Absolwent studiów drugiego stopnia uzyskuje prawo do kontynuowania rozwoju naukowego na studiach doktoranckich.

Specjalność kreatywne pisanie i copywriting. Absolwent jest wyposażony w konkretne sprawności w zakresie kreacji wizerunku, reklamy oraz tworzenia scenariuszy wydarzeń medialnych, artystycznych, kulturalnych i biznesowych. Jest gotowy do podjęcia pracy w sektorze współczesnych mediów, reklamy i biznesu. Specjalność przeznaczona dla osób kreatywnych oraz aktywnych publicznie.

Specjalność nauczycielska. Absolwent uzyskuje uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu język polski i język polski jako obcy i jako drugi.
O przyjęcie na tę specjalność mogą ubiegać się wyłącznie absolwenci studiów pierwszego stopnia, którzy nabywali uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu język polski w oparciu o standardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Specjalności wybierane są przez studentów od drugiego semestru.


Logopedia  

Kierunek jest adresowany do osób, które ukończyły studia licencjackie z logopedii, logopedii z audiologią lub kierunków pokrewnych, nabywali uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela w oparciu o standardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela i chcą zdobyć pełne kwalifikacje zawodowe.
Studia drugiego stopnia (magisterskie) są studiami stacjonarnymi o profilu praktycznym i trwają 4 semestry. Umożliwiają poszerzenie wiedzy z zakresu zachowań językowych, zaburzeń mowy, słuchu, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego, metodologii badań logopedycznych oraz nabycie wielu umiejętności praktycznych. Realizowany jest także moduł psychologiczno-pedagogiczny przygotowujący do wykonywania zawodu nauczyciela.
Proponujemy dwie specjalności: neurologopedyczną i gerontologopedyczną, które umożliwiają zdobycie specjalizacji najbardziej poszukiwanych na rynku pracy.
Oferujemy bardzo atrakcyjne warunki studiowania – nowy i nowocześnie wyposażony budynek Wydziału Nauk Humanistycznych, w którym mieści się Ośrodek Logopedyczny i Studencka Poradnia Logopedyczna, w sąsiednim budynku świetnie wyposażona, nowoczesna Biblioteka Główna, obok Centrum Diagnozy i Terapii Logopedycznej. Znakomita kadra naukowa, doświadczeni logopedzi praktycy i lekarze gwarantują doskonałe przygotowanie zawodowe.
Absolwent studiów II stopnia logopedii jest przygotowany także do prowadzenia badań naukowych i kontynuowania edukacji na studiach doktoranckich oraz do zdobywania odpowiednich specjalizacji regulujących awanse zawodowe pracowników służby zdrowia.
Ukończenie studiów stanowi podstawę do zatrudnienia we wszystkich placówkach logopedycznych resortu oświaty i zdrowia, mediach oraz prowadzenia prywatnej działalności w ramach usług logopedycznych.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku lub specjalności w przypadku zbyt małej liczby chętnych.