dr Sofia Kamińska


ORCID: 0000-0002-0393-3178
Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE
 
Akwizycja języka w normie i w patologii, rozwojowe zaburzenie językowe (DLD), wielojęzyczność, gerontologopedia, metodologia badań logopedycznych, fonetyka artykulacyjna, audytywna i akustyczna

Wykształcenie i kwalifikacje

1997 - magister pedagogiki, specjalność pedagogika opiekuńcza (Uniwersytet Wrocławski)
2021 - doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (Uniwersytet Wrocławski)
2003 - studia podyplomowe w zakresie logopedii (Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji)
2006 - studia podyplomowe w zakresie neurologopedii (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
2010 - specjalizacja z neurologopedii w Służbie Zdrowia (Uniwersytet Medyczny w Poznaniu)

Wykaz publikacji:
Książki autorskie
Kamińska S. (2023), Procesy fonetyczno-fonologiczne w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym. Analiza zaburzeń paradygmatycznych. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UwS.
Książki redagowane
Kamińska, S. (red.), (2023), Wielojęzyczność. Wyzwanie współczesnej logopedii. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UwS.
Artykuły
Kamińska, S. (2022). Kierunki odkształceń grupy spółgłoskowej [st] w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym. Logopedia Silesiana, 11(1), 1-37.
Kamińska, S., (2022), Rozwojowe zaburzenie językowe o nieustalonej przyczynie - historia badań i współczesne interpretacje zjawiska, [w:] Neurologopedia w teorii i praktyce, Logopedia-Teoria-Praktyka, vol. 3. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UPH, s. 83-111.
Kamińska, S., (2023), Ocena zachowań językowych wielojęzycznej dziewczynki, [w:] S. Kamińska (red.) Wielojęzyczność. Wyzwanie współczesnej logopedii, Logopedia-Teoria-Praktyka, vol.4. Siedlce, Wydawnictwo Naukowe UwS, s. 157-192.
Kamińska, S., (2021), Odkształcenia cech artykulacyjnych głosek w mowie dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym (SLI), Oblicza komunikacji, vol. 13, s. 81-95.